App Store Optimizasyonu

Apple App Store Optimizasyonu

Apple App Store Optimizasyonu konusuna değinmek istedim. Mobil uygulamalar dünyasında ürünlerinizi satabileceğiniz iki önemli yer vardır. Android uygulamaları için Google Play Store ve iOS uygulamalar için Apple App Store. Her ikisi de rekabetçidir, bu nedenle her ikisinde de başarılı olmak istiyorsanız zamanınızı, çabalarınızı, paranızı sadece birinci sınıf bir uygulamanın geliştirilmesine değil, aynı zamanda mağaza optimizasyonunuza, tanıtımınıza da yatırmanız gerekir.

Apple App Store optimizasyonu, Google Play Store optimizasyonuna benzer, ancak sıralama algoritmalarındaki farklılıklar nedeniyle, optimizasyon yaklaşımlarında da büyük farklılıklar vardır.

Dikkate almanız gereken 3 faktör grubu vardır: Anahtar kelimeler, görseller, site dışı faktörler.

Anahtar Kelimeler

Google Play Store için birçok uzman, anahtar kelimelerin önemli olduğunu düşünmese de, Apple App Store için önemlidir.

Bunun nedeni, Apple App Store tarafından kullanılan sıralama algoritmasının Google Play Store tarafından kullanılan kadar karmaşık olmamasıdır. Algoritmanın basitliğini kötüye kullanırsanız, sayfalarınızı anahtar kelimelerle doldurursanız bunu fark ederler ve siz kaybdersiniz.

Hangi anahtar kelimeleri dahil edeceğiniz konusunda çok seçici olmanız gerekir. Anahtar kelimeler başlık ve açıklamada önemlidir, bu alanlara özellikle dikkat edin.

Çok sayıda rekabete sahip bir uygulama satıyorsanız, küçük anahtar kelimeleri de düşünmeniz gerekebilir. Büyük anahtar kelimelerle de başlayabilirsiniz, ancak bu sizi hiçbir yere götürmezse, daha az rekabetçi anahtar kelimeler düşünün.

Size fikir vermesi açısındn anahtar kelime bulma araçlarından yararlanabilirsiniz.

Yerel pazarlarda satış yapıyorsanız, anahtar kelimeleri de yerelleştirmeyi unutmayın. Yerelleştirilmiş anahtar kelimeler popülariteniz için büyük fark yaratabilir.

Apple App Store Optimizasyonu

Görseller

Görseller, geliştiriciler tarafından ihmal edilir, ancak büyük bir satış potansiyeline sahiptir. Kural olarak nişiniz ne kadar rekabetçi olursa, görseller de o kadar önemlidir. Görseller logolar, ekran görüntüleri, fragmanlar vb. gibi şeyleri içerir. Teknik olarak sıralama algoritmasının bir parçası değildir, ancak rolleri çok önemlidir. Kullanıcıların dikkatini çeker ve markalaşmaya yardımcı olurlar.

Uygulamanızın her yerinde ve sayfalarınızda simgenizi kullanmanız önemlidir. Bu tutarlılık, marka bilinirliği oluşturmanıza yardımcı olur.

Ekran görüntüleriniz (uygulama resimleri) tüm işlevlerinizi ortaya çıkarmayacak şekilde olmalıdır. Kullanıcıları ekran görüntüleri ile kandırmazsınız, kandırmayı başarsanız bile, size olumsuz derecelendirme bırakacaklardır.

Tesis Dışı Faktörler

Bu faktörler şunları içerir: İndirme sayısı, derecelendirmeler, incelemeler.

İndirme sayısını artırmak için uygulamanız hakkında ayrıntılı açıklamalar yazın. Apple App Store’deki yüksek rekabetli uygulamalarda ayrıntılı açıklama kullanıcılar tarafından önemsiz görülebildiği için fark edilmeyebilir.

İkinci seçeneğiniz ücretli tanıtımdır. Yani reklam. Kullanıcıları uygulamanıza çekme ve indirmelerini sağlamak için PPC, Facebook tanıtımı, sosyal ağlardan, popüler sitelerden reklam verebilirsiniz.

Ayrıva kullanıcı puanları ve incelemeler de vardır. İhtiyacınız olan şey olumlu eleştirilerdir, ancak bunların orijinal olması gerekir, aksi takdirde size fazla zarar verebilir.

App Store sayfalarınızı yukarıda açıklandığı gibi optimize ederseniz, sıralama şansınızı ciddi şekilde artabilir. Bu nedenle yeni bir uygulama yayınladığınızda resimlerini çekici hale getirmek, indirmeleri, derecelendirmeleri, incelemeleri göz önünde bulundurup anahtar kelime ayarı yapmak için zaman harcamalısınız. Uygulamanızın kendisi iyi ise, iyi sonuçlar görmeniz mümkündür.

Kategori: SEO
Yorum yap

Whatsapp Canlı Destek