Google Adwords Reklamları

Google Adwords Hizmetleri

Google Adwords, ilgili kullanıcıları web sitenize çekmek için tercih edilen önemli platformlardan biridir. Adwords, Google’da her gün yapılan milyonlarca aramadan yararlanmanıza olanak sağlarken aynı zamanda marka veya işletmeniz için çeşitli kampanya ve reklamlar oluşturarak, sizi Google’da alakalı arama sonuçlarında üst sıralarda gösterir.

Google Adwords Nasıl Çalışır?

Google Adwords’ün nasıl işlediğini anlamak için çeşitli kavramları bilmeniz gerekir. Bu kavramların başında anahtar kelimeler gelir.  Aratılan kelimelere göre belirlediğiniz anahtar kelimeler Google Adwords reklamlarınızın görünmesinde çok etkilidir. Bu anahtar kelimenin daha fazla ayırt edici olmasına dikkat etmeniz daha fazla kitleye ulaşmanızı sağlar. Örneğin; kıyafet satışı yapıyorsunuz ve kıyafet anahtar kelimesi giriyorsunuz. Herkesten farkınız olmazsa ön plana çıkamazsınız. Sizler yazlık renkli kıyafetler gibi değişik özgün ve herkesçe aranabilecek kelime öbeklerini bulmalısınız. Ancak bu sayede daha fazla görünebilirsiniz.

Google Adwords Optimizasyonu

Google reklamlarınıza en iyi geri dönütleri sağlamanız için Google Adwords Optimizasyonu yapmanız gerekmektedir. Bu reklam hedeflerinize ulaşmanızı sağlayacaktır. Optimizasyon en etkili yöntemlerle hedefinize ulaşmanızı sağlar. Bu yolda reklam içeriklerinizi güncellemeniz ve değişiklikler yapmanız gerekecektir. Reklam performansınızı optimizasyonla yükseltebilirsiniz. Bu da aynı yerde takılıp kalmanıza engel olacaktır. Yeni gündemi takip ederek değişiklikler yapmanız ve sürekli güncel kalmanız gerekmektedir.

Google Adwrods Nedir

Google Adwords Etkili Kampanyalar           

Google Adwords’te etkili olabilmek için Adwords’ün ne için olduğunu iyice anlayın. Kampanyanızı yaparken Adwords’ün güçlü ve zayıf yönlerini bilmeniz kampanyalarınızın şekillenmesini sağlayacaktır.

Bir sonraki adım olarak hedef kitlenizi araştırmayı deneyebilirsiniz. Bunun için zaman ve kaynaklara yatırımlar yapmanız gereklidir. Hedef kitlenizin hangi sayfanızda ne kadar süre harcadığına bakın veya diğer sitelerde ne kadar zaman kaybettiğine dikkat edin. Adwords platformunu bunun için kullanırken herhangi bir ödeme yapmanıza gerek yoktur.

Yapacağınız her reklam için özel bir hedefiniz olmalıdır.  Bunu yaparak reklamlarınızın etki oranını arttırabilirsiniz. Kullanıcıların ana sayfanıza yönelmesi yerine aradıkları ürünü bulabilecekleri sayfanıza yöneltmeniz çok daha doğru olacaktır. Bunu da Google Adwords reklamı verirken ayarlamanız gerekecektir.  Ayrıntılı bilgiler için iletişim bölümünden bana ulaşabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Adwords reklamlarında demografik hedefleme yapılabiliyor mu?

Google Adwords reklamı çalışmalarında yaş, cinsiyet ve ebeveynlik durumu hedeflemeleri yapmak mümkündür.

Ülke veya bölge hedeflemesi yapılabiliyor mu?

Google Adwords reklamlarında ülke, bölge ve şehir hedeflemeleri yapmak mümkündür. Bu hedeflemeleri yaparken harita üzerinden kendi belirlediğiniz noktaları da yarıçap seçebilirsiniz.

Google Alışveriş (Ürün Listeleme) Reklamları

Yüzlerce veya binlerce ürüne sahip e-ticaret siteleri için, resim ve fiyat bilgileri içeren Google Arama reklamlarının kolayca gerçekleştirilmesini sağlayan bir kampanya tipidir.

Arama ve görüntülü reklam modelleri arasındaki fark nedir?

Arama ağı olarak bilinen Google Search reklamları potansiyel müşterilerinize işletmeniz ve hizmetleriniz ile ilgili anahtar kelimeler aracılığıyla ulaşmanızı amaçlar. Bu ağda yayınlanan reklamlar arama ağındaki Arama ağı iş ortağı sitelerde metin reklamlar şeklinde ve Google arama sonuçlarında aynı anda yayınlanır. Görüntülü reklamlar ise 2 milyondan fazla web sitesi, video ve uygulamadan oluşan bir grupta yer alarak yayınlanır. Görüntülü reklamlarda arama ağı reklamlarının tersine kişiler reklamları aramadan görürler.

Google Alışveriş reklamları nasıl verilir?

Google alışveriş reklamları satmakta olduğunuz ürünlerle ilgili detaylı bilgi sunar. Alışveriş reklamları genel olarak yalnızca tek ürünü tanıtan ürün alışveriş reklamları ya da birkaç ürünün bir arada tanıtıldığı vitrin alışveriş reklamlarını karşılayabilir. Alışveriş reklamları hazırlamak için Google Merchant Center’da ürün bilgileri hazırlanarak Google Adwords’te alışveriş kampanyaları oluşturulur.

GDN reklamları nedir?

GDN reklamları Google Display Network kelimelerinin kısa halidir. Google Adsense anlaşmalı web sitelerinde yayınlanan görüntülü reklamları ifade eden Google Display Network, 2 milyondan fazla web sitesi, video ve uygulamadan meydana gelen bir gruptur.

Remarketing nedir?

Yeniden pazarlama anlamına gelen remarketing, daha önce web siteniz veya mobil uygulamanızla etkileşimde bulunan kullanıcılara tekrar ulaşmayı ifade etmektedir. Remarketing, yayınladığınız reklamlarınızı Google veya iş ortağı web sitelerine göz atan kitlelere göre stratejik olarak konumlandırmanıza imkan verir. Bu şekilde marka bilinirliğini artar ve kitlelerin satın alma işlemi daha da pratikleşerek hızlanır.

Google Ads kampanya türleri nelerdir?

Google Adwords kampanyasının türleri arama ağı kampanyası, görüntülü, reklam ağı kampanyası, alışveriş kampanyası, video kampanyası, evrensel uygulama kampanyası olarak sıralanıyor.