İnstagram Reklamları nedir?

İnstagram Reklamcılığı

İnternet ve mobil cihazlar hakkındaki gelişmeler arttıkça ihtiyaçlar da şekillenmeye devam ediyor.  Milyonlarca insan sosyal medya hesaplarında akşama kadar geziniyor. Hal böyle olunca kullanıcıların yoğun olarak barındığı sosyal medyalarla ilgili yeni kavramlar çıkmaya devam ediyor. Dünya geneline bakıldığında sosyal medya hesaplarından en fazla ilgi göreni İnstagram’dır. İnstagram üzerinden birçok firma ve şirket reklamlar vererek müşterileriyle buluşuyor. Farklı reklam seçenekleri firmaları çok fazla cezp ediyor ve müşteriler de ihtiyaçlarına kolayca kavuşuyor. İnstagram üzerinde yayınlanan bu ürün tanıtım videolarına veya resimlerine İnstagram Reklamları deniyor.

İnstagram reklam türleri nedir?

İnstagram reklamlarının kısa sürede hedefe ulaştırabilmesi için çeşitli türleri vardır. Doğru zamanda doğru reklam türünü belirlemek web sitelerinin etkileşim oranını arttırır. İşte o reklam modelleri şunlardır:

Hikaye ReklamlarıDünya üzerinde milyonlarca insan İnstagram üzerinden hikaye paylaşımı yapıyor. Bu hikaye paylaşımlarını ilerletirken reklam içerikleri de geliyor. İnstagram kullanıcılarının gözü hikayelerde dolaşırken bu reklamlara değiyor. Oldukça etkili bir yöntem diyebilirim. Çünkü bu reklam tipleri ekranın tamamını kaplıyor ve kullanıcıların mutlaka dikkatini çekiyor.

Fotoğraf Reklamları
Ürününüzü en iyi temsil eden fotoğrafı seçerek bunu belli bir içerik yazısıyla instagram sayfalarında paylaşırsınız. Bu reklamlar fotoğraf reklamları olarak geçer. Burada fotoğrafı istediğiniz gibi yatay veya dikey şekilde biçimlendirip ilgi çekicilikler katabilirsiniz. Potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekebilecek en iyi görseller için benimle iletişime geçebilirsiniz.

Video Reklamları
Ürünlerinizin videolarını çekerek bunları reklam olarak paylaştığınızda video reklamı yapmış olursunuz. Bu reklam modeli görsel ve işitsel yönüyle son derece faydalıdır. Reklam videoları maksimum 30 saniye olmaktadır. Fotoğrafa göre çok daha fazla dikkat çektiği kesindir.

İnstagram Hizmetleri
İnstagram Marketing

Instagram Carousel Reklamları: Bu reklamlar sayesinde bir yayında birden fazla fotoğraf ve video yayınlamak mümkün oluyor. Potansiyel müşterilerinize birden fazla seçenek sunabileceğiniz bu ortamlar son derece dikkat çekici olabiliyor. Örneğin; bir modelin birden fazla rengini göstermeniz gerekiyor. Bu reklamlarda tam o sırada devreye giriyor. Bu reklamlara atlıkarınca reklamı adı da veriliyor. Çünkü bunlar dönüyor ve değişebiliyor.

IGTV Reklamları: İnstagram IGTV’de gelir elde edilmesi amacıyla sponsorlu içerik paylaşılmasına IGTV reklamları deniyor. Bu sayede yine ürün reklamları bu ortamdan da gerçekleştirilebilir. Burada video süre sıkıntısı da yok. Bu ortamda reklam paylaşılması olayı çok daha yeni bir sistem diyebiliriz.

Hesap Optimizasyonu
Reklam sürecinin ilk aşamasında müşteriden alınan bilgiler doğrultusunda konum, yaş, cinsiyet, ilgi alanları gibi birçok kriterde hedeflemeler yapılmaktadır.Reklamlarından daha iyi performans alabilmek için 3 – 5 – 7 gün aralıklarla optimizasyon yapılması gerekmektedir. Optimizasyon sürecinde devam eden reklamlardan alınan performansa göre detaylı optimizasyon çalışması yapılmaktadır. Doğru kitlenin,yaş aralığının, cinsiyetin ve bölgenin belirlenmesi ile doğru hedef kitleye erişmek amaçlanmaktadır. Maliyeti yükselten reklam modellerinin kapatılması veya yeni reklam modellerinin açılmasıyla süreç devam etmektedir.

Sayfa Analizi
İnstagram reklamlarına başlamadan önce müşterinin web sitesi ve sayfa analizinin yapılması gerekmektedir. Yapılan anlizler ve müşterinin beklentileri doğrultusunda çıkılacak reklam modelleri belirlenmektedir. Belirlenen İnstagram reklam modellerinde kullanmak için tarafımızdan görsel, metin ve video oluşturulmakta veya müşteriden talep edilmektedir. Oluşturulan İnstagram reklam modelleri, onaylandıktan sonra reklamlar yayına alınmaktadır.

İnstagram Reklamları

Sıkça Sorulan Sorular

Instagram'da hedefleme türleri nelerdir?

Instagram’da hedefleme türleri birkaç alt başlıkta toplanmaktadır. Konuma göre iller, şehirler veya ülkeler gibi belirli parametreler kullanabilir, demografik olarak yaş, cinsiyet ve diller gibi bilgilere dayalı olarak hedef kitlenizi daraltabilirsiniz. İlgi alanları kapsamında hedef kitlenize daha kolay ulaşabilir, hedef kitlenizi Instagram’da, Facebook’ta ve diğer yerlerde gerçekleştirdikleri hareketlere göre tanımlayabilirsiniz. Bununla birlikte konum, demografik bilgiler ve ilgi alanları gibi çeşitli sinyalleri kullanarak işletmenizle ilgilenebilecek bir hedef kitleye otomatik hedefleme kullanarak daha hızlı ulaşabilirsiniz.

Instagram'da nasıl reklam verebilirim?

Instagram reklamları da tıpkı Facebook için kullanılan Power Editor reklam aracı ile yayına alınır.

Instagram reklamlarım nerede yayınlanır?

Yayınladığınız Instagram reklamlarınız hedeflediğiniz kitlenin Instagram akışında, takip ettiği diğer Instagram hesapları tarafından paylaşılan görseller ve videolar ile birlikte, profil adının altında bir sponsorlu etiketi ile gösterilmektedir.