İnternet Reklamcılığı nedir?

İnternet reklamları ortamından kazanç sağlamak isteyenler internet reklamcılığı konusuyla yakından ilgileniyor. Bende bu konunun derinliklerine doğru yolculuk etmeye karar verdim.  İnternet reklamcılığıyla ilgili bir tanım yapacak olursak; ürünlerin online ortamda potansiyel müşterilere ulaşması için yapılan çalışmalar olarak tanımlayabilirim. Reklamlar sayesinde firmalar ürünlerinin satışlarını arttırmaya çalışır. Bu noktada reklamlara küçük miktarlarda ödemeler yapılır. Ancak bu reklamların geri dönüşleri çok daha fazladır. Her reklam ilgi çekecek diye bir şey de yoktur. Reklamların yayınlanmasında bazı kurallar vardır. Daha etkili reklamcılık çalışmaları için yıllardır bu anlamda hizmet vererek bana güvenebilirsiniz.

İnternet Reklamcılığı Türleri Nelerdir?

İnternet reklamcılığının pek çok türü vardır. Yani potansiyel müşterilere ulaşmanın pek çok yolu vardır da diyebiliriz. İşte internet reklamcılığı türleri şunlardır:

Arama motoru reklamları (SEM):

Bu reklamcılık yönteminde google, yandex gibi arama motorları sayesinde yapılan aramalar sonucu ücretsiz sıralamaların yanında sizin reklamlarınızın da çıkar. Ürün reklamı verecek olan firmalar anahtar kelimeler belirleyerek arama sonuçlarında öne çıkmayı başarır. Burada en yaygın arama motoru Google olduğu için genellikle google adwords reklamlarından faydalanılır.

İçerik Ağı Reklamları:

Gün içerisinde ziyaret edilen sitelerde bulunan yazıların bir kısmı reklam içerikli tanıtım yazılarıdır. Bu yazılar içindeki reklamlar ziyaretçiler tarafından pek fark edilmez. Bu yüzden bu reklam türüne gizli (viral) reklam adı da verilmektedir. Bu tarz içerik yazıları da çoğunlukla haber ve blog sayfalarında iş görür. Çünkü bu siteler kişilerin çoğunlukla okumak için geldiği sitelerdir.

Sosyal Medya Reklamları:

İnternet deyince birçok kişinin aklına önce sosyal medya gelir. O sosyal medya hesapları kontrol edilmeden güne neredeyse başlamak imkansızdır. Bu yüzden bu alanlardan potansiyel müşterilere ulaşmak daha kolaydır. Facebook, Twitter ve İnstagram bunlardan en önemlileridir. Müşterilerle birebir bağ kurabileceğiniz sosyal medya ortamı, ürün tanıtımlarında çok etkili bir yoldur.

E-Mail Reklamları:

Çok tercih edilen reklam tiplerinden biri de e-mail reklamcılığıdır. Bazı ürünlerin bilgileri yasal yollardan alınmış e-mail hesaplarına toplu bir şekilde gönderilir. Böylece e-mail üzerinden pek çok kişiye ürün bilgisi aktarılmış olur.

İnternet Reklamcılığı nedir?

İnternet Reklamcılığının Avantajları Nelerdir?

  • Reklamı yapılan ürün veya hizmet geniş kitlelere ulaşır.
  • Bu reklamlar ile tüketici ve üretici arasında çift taraflı bir bağ oluşur.
  • Ürün ve hizmet satışlarında gözle görülür bir artış sağlanır.
  • Reklam verenler için kredi kartı ve havale gibi ödeme seçenekleri mevcuttur.
  • Diğer geleneksel reklamcılık türlerine göre çok daha düşük maliyetlidir.
  • Dil seçenekleri ile dünya çapında reklamlar oluşturabilirsiniz.
  • Ölçümlenebilir rapor ve analizlere ulaşabilirsiniz.
  • Hazırlık süresi geleneksel reklam türlerine göre oldukça kısadır.
  • Hedef kitlenizi konum, yaş, cinsiyet gibi seçenekler ile daraltabilirsiniz.
  • Reklamlarınızı istediğiniz saatte yayınlayabilir, yayın esnasında reklamınızın görsellerini, içeriğini ve hedef kitlesini değiştirebilirsiniz.
  • Dijital ortamda gerçekleşen bir reklam formatı olduğu için doğaya zararı yoktur.