Seo - Arama Motoru Optimizasyonu

Seo - Arama Motoru Optimizasyonu

Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelen SEO, web sitelerini arama motorlarında öne çıkaran çalışmaların bütününe verilen bir isimdir. SEO, İngilizce Search Engine Optimization kelimelerinin kısaltmasıdır. Bende SEO sayesinde web sitelerinizin performansını arttırarak sitelerinizi ön plana çıkarıyorum. Bu sayede sitenize daha fazla ziyaretçi uğrar ve hedeflerinize daha kolay ulaşırsınız.

SEO’nun önemi nedir?

SEO, özellikle şirket ve firmaların satış yapabilmeleri üzerinde büyük etkilere sahiptir. Bunu bir örnek üzerinden anlatacak olursak, bir e-ticaret siteniz olduğunu varsayalım. Bilgisayar satışı yapıyorsunuz ve aramalarda öne çıkmak istiyorsunuz. Birisi arama motoru kısmına “Lenovo” yazarak aratmaya başladı. Bu çok genel bir başlık ve birçok sitede rekabetçileriniz olduğundan sitenizin ilk sırada çıkması neredeyse imkansız. Aynı zamanda birçok kullanıcı böyle genel isimleri aratarak sadece özellik ve resim bakıyor. Yani alıcı gözüyle bakmıyor diyebiliriz. Ancak “Lenovo ideapad 310 dizüstü bilgisayar” şeklinde bir aramada sitenizin ön plana çıkması çok daha büyük bir olasılıktır ve bu şekilde yazan bir kişinin gerçek bir alıcı olma ihtimali çok yüksektir. Burada her şey sizin belirleyeceğiniz yöntemlerle gelişir. Geri dönüşü olabilen bir aratmada mı ön plana çıkmak istiyorsunuz yoksa sadece site trafiğinizin artmasını mı istiyorsunuz. Bunu belirledikten sonra ayrıntılı anahtar kelimeler için bana ulaşabilirsiniz.

Neden SEO Yaptırmalıyım?

Web sitelerinizde insan trafiği yaratabilmeniz için SEO’ya mutlaka ihtiyacınız vardır. Ziyaretçilerinizin sunduğunuz hizmetlere rahatlıkla ulaşmasını istiyorsanız SEO uzmanı olan olarak benimle irtibata geçebilirsiniz. Bu dönemde pek çok rakip birbiriyle yarış içersindedir ve birbirlerinden farklı olduklarını kanıtlamak zorundadır. Arama motorlarının nasıl çalıştığını bilmeniz SEO işlemlerinin önemini anlamanıza yardımcı olacaktır. Google’ın kuralları bulunur ve bu kurallara uymanız ön plana çıkmanızı sağlar. Google özgün içerikleri daha iyi algılayıp yorumlayabilmektedir. Öncelikle potansiyel ziyaretçilerinizi düşünerek yola çıkmalısınız ve bu ziyaretçiler ne tür arama yapar, ne isteyebilir sorularına yanıt bulmalısınız. Bunu belirledikten sonra en spesifik soruya odaklanarak optimize edebilirsiniz. Spesifik soruyu düşünürken üç kurala da dikkat etmeniz gerekir. Bu üç kural; sıklık, alaka ve rekabettir. Bende bu üçünden hangisinin siteniz için daha uygun olabileceğini, hangi anahtar kelime kullanılması gerektiğini ayrıntılı bir şekilde sizlere sunabiliyorum. Bunun için benimle web sitenizi emanet etmeniz yeterli olur.

Seo - Search Engine Optimization

Site İçi SEO (On Page SEO) Çalışması Nedir ?

İç SEO, arama motoru optimizasyonunun ilk aşamasıdır ve dış SEO işlemlerine hazırlık sürecidir. Diğer adı da On Page SEO olarak bilinmektedir. Sitenizin title ve describtion kısımları anahtar kelimelere göre düzenlenmelidir. Site hızınız da iç SEO işlemlerinde önemli bir faktördür. Aynı zamanda temiz kodlamaya sahip siteler arama motoru örümcekleri tarafından daha hızlı algılanır. Bu kodlar metin olarak algılandığından direkt SEO’ya etki eder. İç SEO yapılırken abartı kelimeler spam olarak algılanır. Ziyaretçilerinizi rahatsız etmeyen anahtar kelimeleri seçmeniz çok önemlidir.

Site içi optimizasyon süreci

  • Sitenin performansını artırmak için yapılması gerekenleri belirlemek.
  • Sayfa adreslerinin(URL) en uygun yapıya getirilmesi için öneriler sunmak.
  • Sitenin arama motorları tarafından kolay bir şekilde gezilmesi ve algılanması için gerekenleri belirleyip sunmak.
  • Sitede kullanılan statik içeriğin uygun şekilde yayınlanmasını sağlamak.
  • Sitede kullanılan resimlerin arama motorlarında görünürlüğünün artırılması için gerekenlerin belirlenmesi ve bunun editör kadro tarafından uygun şekilde düzenlenmesini sağlamak.
  • Sitenin içeriğini değerlendirmek, geliştirmek ve doğru kelimeleri hedeflediğimizi garantilemek için neler yapmamız gerektiğini belirlemek.
  • Site içerisindeki metinleri(blogdakiler de dahil) düzeltmek, ekleneceklerin gerekli şekilde yayınlanması için ekibi yönlendirmek ve yetkili kişilere bilgi vermek.
  • Long tailden ziyaretçi getirilmesi için gerekli değişikliklerin yapılmasını sağlamak.
  • Başlık etiketlerini, meta etiketlerini, h1 etiketlerini ve ilgili sitelerdeki diğer birçok içerikle alakalı özelliği değerlendirmek ve hedeflediğimiz kelimelere göre optimize olmalarını sağlamak.

Site Dışı SEO (Off Page SEO) Çalışması Nedir ?

Web sitenize eklediğiniz backlinkler, sitenizin tavsiye edilmesini sağlar. Bu tavsiyeler sizin markalaşma değerinizi arttırır. Yalnız backlink eklerken hangi siteden eklediğinize dikkat etmelisiniz. Backlink eklediğiniz sitenin link verdiği siteler, aldığı backlinkler, site içeriği dış SEO’yu etkiler. Backlink eklediğiniz sitenin ceza almamış olmasına da dikkat etmelisiniz. Ayrıca sitenin kolay kullanımı ve tasarımı da backlink eklerken iki kez düşünmenizi gerektirir. Metin üzerinden alınan backlinklerde farklı metinler kullanılmalıdır. Bu farklı metinlerde de kopya içerik olmamasına ve spam yapılmamış olmasına dikkat edilmelidir. Spam algısı yaratmamak için dofollow ve nofollow oranlarının birbirine yakın olmasına da dikkat edilmelidir.