Seo

SEO, Neden Arama Deneyimi Optimizasyonu Sağlar?

Arama Motoru Optimizasyonu olarak bilinen bu kısaltma kısaca sitenizi, kullanıcı trafiğini artırmak için arama motoru sonuçlarında görünecek şekilde nasıl yapılandıracağınız anlamına gelir.

Büyüyen ve artan teknoloji meraklısı tüketici tabanı sayesinde SEO artık Arama Deneyimi Optimizasyonu anlamına da geliyor.

Tam olarak ne anlama geliyor? Sitelerini daha görünür ve aranabilir hale getirmek isteyen şirketler için bağlantılarının, anahtar kelimelerinin ve profillerinin nasıl tasarlandığını düşünmek anlamına gelir. Bu öğeler SEO denkleminin hayati parçaları olsa da, bir bütün olarak ele alınırlar.

Arama deneyimi optimizasyonu hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? Hadi başlayalım.

Daha Az Hesaplama, Daha Fazla Düşünme

Bir arama motorunda tam olarak kaç anahtar kelimeye ve bağlantıya ihtiyacınız olduğunu söylemek için gelişmiş hesaplamalar vardır.

Örneğin “mikrodalga fırın” arayan kullanıcılara hitap etmek istiyorsanız, bunu belirlediğiniz anahtar kelime olarak kullanırsınız. Bu temel, SEO ilkesi ve dünya çapındaki şirketler için başarılı olduğu kanıtlanmış bir ilkedir.

“mikrodalga fırın” aramak yerine “Yeni evim için ne tür bir mikrodalga fırın almalıyım?” diye arama yapabilirler.

İleri görüşlü şirketler mümkün olduğunca çok sayıda anahtar kelime eklemek yerine, kullanıcılarının sorularını yanıtlayan içerik oluşturmaya odaklanırlar.

Seo Optimizasyonu

Hareketlilik Artık Önemli

2016 yılında Google, arama motoru algoritmasına bir güncelleme yaptı. Bu güncelleme mobil cihazları destekleyen sitelere göre optimize edilmişti. Çevrimiçi pazarlamacılar bu harekete “Mobilegeddon” adını verdiler.

Bu hamle önemli bir ağırlık taşıyordu. Fortune 500’de yer alan sitelerin %40’ından fazlası mobil cihazlar için optimize edilemedi. Bu nedenle birçoğu arama motoru saflarından düştü ve finansal sıkıntı yaşadı. Bu olaydan sonra Arama Deneyimi Optimizasyonu devreye girdi. Çünkü internet kullanıcılarının %80’inden fazlasında akıllı telefon var ve bu optimizasyonu yapmak zorundalar.

Mobil cihazlar için optimizasyon yaparken yüklenme süresini, resim boyutlarınızı, animasyonlarınızı ve veri miktarlarınızı göz önünde bulundurun.

Veri Analizi

Şimdiye kadar SEO analizleri belirli bir zamanda bir şirketin sitesine kimin eriştiğiyle ilgiliydi.

Şirketlerin Arama Deneyimi Optimizasyonunu daha ayrıntılı kullanmaları gerektirmektedir. Kaç tıklama aldıklarını bilmelerinin yanı sıra, bu tıklamaları izlemeleri gerekir.

Kategori: SEO
Yorum yap

Whatsapp Canlı Destek