Youtube Reklamları Nedir?

İnstagram Hizmetleri

Youtube ülkemizde ve Dünya’da en çok kullanılan video sitesidir. Bu alanlarda yayınlanan reklamlardan birçok firma kar elde etmektedir. Dolayısıyla markalar Youtube üzerinden reklam vermek için birbirleriyle yarış içine girmektedir. Youtube üzerindeki reklamların bir süre boyunca ekranda kalanı ve gitmeyenleri bulunmaktadır. Bu reklamlara tıklanıldığında firmaların web sitelerine giriş sağlanır. Google Adwords hesabınız varsa buradan Youtube video reklamları verebilirsiniz. Konuyla alakalı ayrıntılı bilgiye ihtiyacınız varsa benimle iletişime geçebilirsiniz.

Youtube ülkemizde ve Dünya’da en çok kullanılan video sitesidir. Bu alanlarda yayınlanan reklamlardan birçok firma kar elde etmektedir. Dolayısıyla markalar Youtube üzerinden reklam vermek için birbirleriyle yarış içine girmektedir. Youtube üzerindeki reklamların bir süre boyunca ekranda kalanı ve gitmeyenleri bulunmaktadır. Bu reklamlara tıklanıldığında firmaların web sitelerine giriş sağlanır. Google Adwords hesabınız varsa buradan Youtube video reklamları verebilirsiniz. Konuyla alakalı ayrıntılı bilgiye ihtiyacınız varsa benimle iletişime geçebilirsiniz.

TrueView Masthead Reklam Modeli:

Bu reklam modelinde Youtube videosunun tam süresi boyunca sessiz bir şekilde otomatik olarak oynatılır. Bu reklam video açıldıktan sonra videonuzun boyutunu küçültür. İzleyiciler videolarına tıklarsa ancak o zaman tam ekran izleme şansına kavuşur.

TrueView Video Reklamlar:

Bu reklam modelinin 2 tipi bulunur. Birinde video 5 saniye boyunca otomatik olarak oynatılır ve geç yazısı 5 saniye sonra gelir. Yani 5 dakika boyunca mecburen video izletilir. İzleyen kişi videoya tıklarsa firmanın web sitesine ulaşmış olur. Bu yöntemle firmalar düşük maliyete reklam yayınlamış olur. Ancak bu reklam tipinin diğer bir modelinde reklam bitene kadar geçmeniz mümkün değil. Bu reklam tipinde herhangi bir reklam geç yazısı çıkmaz. Bu çok daha etkili bir yöntemdir diyebilirim.

Youtube Reklamları Nedir
Youtube Hizmetleri

TrueView Yer Paylaşımlı Reklamlar: Bu reklamlar Youtube videosu oynatıldığında alt tarafta bir resim olarak çıkar. Bu reklam tipi sadece rezervasyon sponsorluk kampanyalarında kullanılabilmektedir. 480×70 ve 300×250 boyutlarında olabilen bu reklam tipinde tamamlayıcı görüntülü reklamlar eklenebilir.

TrueView GDN: Bu reklam modeli düşük bütçeli ve geri dönütleri yüksek olduğundan sıklıkla tercih edilebiliyor.  Görseller, çeşitli reklam mesajları ileterek marka bilinirliğini arttırıyor. Bu tarz reklamlar en fazla yatırım yapılan ve en fazla tercih edilen reklamlardır. Bu reklam modeliyle belirli kelimelerin geçtiği sayfalara yönlendirme yapabilirsiniz. Google reklamlarınız bu sayede Youtube üzerinde kolaylıkla kullanılabiliyor.

Sıkça Sorulan Sorular

Youtube reklamlarında ücretlendirme nasıl oluyor?

YouTube reklamlarında kullanıcılar reklamlarınızı izlemediğinde herhangi bir ödeme söz konusu olmaz. Bu anlamda reklam verenler için avantajlıdır diyebiliriz. YouTube reklamlarında videonuzun 30 saniyesi izlendiğinde, tamamlayıcı bannera ya da kart ile etkileşime geçildiğinde ücretlendirilirsiniz.

Youtube reklamlarında atla butonuna tıklandığında ödeme yapılır mı?

YouTube reklamlarında ilk 5 saniye sonra kullanıcılar reklamları atlatabilir. Bunun için ücretlendirme söz konusu değildir.

Reklamlar için video süresi ne olmalıdır?

Reklamlarda belli bir süre kavramı olmasa da videonuzun ilk 30 saniye izlendiğinde ücretlendirildiğinizi göz önüne alırsak 30 saniyeden uzun videolar ile yayın yapmanın ideal olacağını belirtebiliriz.

Reklamlarım Youtube kanalında nerelerde çıkacak?

Yayınladığınız video reklamlarınız YouTube platformu dışında aynı zamanda Google Görüntülü Reklam Ağı’nda yer alan video iş ortağı siteler ve mobil uygulamalarda yer alan videolar içerisinde de kullanıcılara gösterilir.

Youtube reklamları için ne kadar bütçe gereklidir?

YouTube reklamları için belli bir bütçe söz konusu değildir. Bu konuda dilediğiniz bütçe üzerinden reklamlarınızı yayınlatabilirsiniz.

Youtube reklam hedeflemeleri nasıl oluyor?

Youtube’da yayınlanan reklamlar 70’de fazla ülke ve 60’tan fazla dilde kullanılmaya uygundur. 1 milyarın üzerinde kullanıcı sayısına sahip olan platform, dünya genelinde internet kullananların neredeyse tamamına ulaşmanıza imkan sağlar. Bu kitleyi göz önüne alırsak gerçekleştirebileceğiniz hedeflemeler şöyle sıralanabilir:

Demografi: Kitlenin yaş, cinsiyet ve ebeveynlik durumuna göre belirlenir.
Ayrıntılı Demografi: Üniversite öğrencileri, arabası olanlar gibi daha detaylı kitlelerdir. İlgi Alanları: Belirli konularla ya da hobilerle ilgilenen kullanıcılar için geçerlidir.
Önemli Olaylar: Evinden taşınanlar, üniversiteden mezun olanlar ya da evlilik gibi dönüm noktalarına göre sıralanır.
Pazardaki Kitleler: Bu kitle, sunduğunuz hizmet ve ürünün arayışında olan kullanıcılardan oluşur.
Remarketing: Web sitenizi daha önce ziyaret eden kullanıcılar için geliştirilmiştir.
Konu: Hedefiniz olan konu ile ilgili videoları izleyen kullanıcılardan oluşur.
Anahtar Kelime: Sizin belirlediğiniz anahtar kelimeler ile ilgilenen kullanıcılar için geliştirilmiştir.
Yerleşim: Bir web sitesinin ana sayfasının yanında YouTube bünyesinde yer alan belirli video ve kanallardan meydana gelir.